http://www.pueron.org/pueron/forum/
http://www.pueron.org/pueron/forum/
Home | Profile | Register | Active Topics | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

 All Forums
 Uceni za nov zakon za naucnite stepeni i zvania
 Forum
 ЦЕЛ: До 5 века да догоним турското образование!
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

atakurt

Bulgaria
43 Posts

Posted - 05/17/2010 :  14:00:01  Show Profile  Reply with Quote
А дали е възможна тази цел?
Според мен - не и при този министър, не и при този премиер, чиито интелект е доста нисък!
С болка на сърце привеждам част от вътрешен доклад за състоянието на турското образование. Коментара оставям на четящите ...

---------------------------------------------
ДОКЛАД ОТ МЕСЕЦ МАЙ, 2010 Г. ЗА СЪСТОЯНИЕТО НА ТУРСКАТА ДЪРЖАВА
…………….
РАЗДЕЛ „ОБРАЗОВАНИЕ”

……… Правителството е решило приоритет на държавата да бъде „Образованието” с увеличението на средствата за този отрасъл. През 2008 г. средствата за образование бяха 12% от БВП. Сега са 20 %.
На учителите се дължи почит и уважение и никой не оспорва техния авторитет. Учителите не пушат и не пият в училищата, облечени са с униформи или манти, не могат да носят бради. Взимат средно по 1000 Евро, но и ползват много преференции и заплащане за всяка допълнителна дейност. Те са държавни служители. За учителите са построени специални хотели и ресторанти, където се ползват с големи отстъпки. Отпуските на учителите са три месеца или традицията е когато учениците са във ваканция учителите са в отпуск. Учителят след определен срок има възможност да бъде преместен в друго училище. /Според началника на РИО желателно е един учител да не прекарва целия си трудов стаж само в едно училище/. Пенсионната възраст на учителите е била 55 години, но сега имат реформа, според която вече става 65 години. Средната им възраст е: в частните училища е 33 години, а в държавните училища – около 40.
Всеки директор на училище има мандат от 5 години, след което той бива преместен в друго училище, без значение дали той е управлявал успешно.
Училищата в Турция са държавни или частни. Съотношението е 60/40. Има много приветливи сгради със спортни площадки, басейни, градинки с много цветя. Недопустимо, според турските просветни дейци е да не достигат средства за децата.
Всяка класна стая е оборудвана с лаптоп/компютър и мултимедия, които активно се използват в образователния процес. В повечето стаи има и интерактивни дъски в помощ на учителя /”Умни дъски”/. Има обособени кабинети по специални предмети, където учениците имат практически занятия.
Обучението е целодневно и всяко училище има стол за хранене и лавка/Кантин/, където се продават „много” нездравословните според българските наредби храни като вафли, чипс и др. Чест за всеки турски бизнесмен е да дарява средства за училищната лафка.
Всяко училище разполага с няколко автобуса, съответстващи на броя на децата, за техния транспорт.
Всички ученици имат униформи. Униформи има и в детските градини, а в училищата са два вида, като дрехите след пети клас наподобяват костюми. Спортните екипи на учениците също са еднакви.
Агресията почти не се среща в училището. Но за непослушните ученици има помощници на учителя, които разговарят и възпитават когато е необходимо. В всяко училище има стая за почивка на учениците, която наподобява домашната обстановка. В тази стая учениците влизат без обувки. В нея учениците могат да говорят гледат телевизия или просто да почиват.
Семейните ценности са основен акцент във възпитанието. Родителите пък са основен партньор на учителите при образованието.
В гимназиалния етап /след осми клас/, учениците които са избрали профессия, учат по много редуциран и опростен учебен план. Има матура, която не е задължителна за тези ученици, които не искат да продължат своето обучение.
Доподготвянето на учениците става не чрез частни уроци, а в учебни центрове. Учебните центрове са под ръководството на министерство на образованието. Учениците са организирани пак в класове, но по тяхно желание, имат класен ръководител и се подготвят за тестовете, които в Турция включват въпроси от всички предмети без изключение.
…………………

Бай БоБо въобще не знае какво прави, а и не знае какво да прави! Но това не е беда! Проблемът е там, че той не само, че не знае, че не знае всичко това, а и че не иска да го знае!

Svetlana

90 Posts

Posted - 05/18/2010 :  08:31:05  Show Profile  Reply with Quote
quote:
Originally posted by atakurt

ДОКЛАД ОТ МЕСЕЦ МАЙ, 2010 Г. ЗА СЪСТОЯНИЕТО НА ТУРСКАТА ДЪРЖАВА
…………….
РАЗДЕЛ „ОБРАЗОВАНИЕ”

……… Правителството е решило приоритет на държавата да бъде „Образованието” с увеличението на средствата за този отрасъл. През 2008 г. средствата за образование бяха 12% от БВП. Сега са 20 %.
...
Бай БоБо въобще не знае какво прави, а и не знае какво да прави! Но това не е беда! Проблемът е там, че той не само, че не знае, че не знае всичко това, а и че не иска да го знае!



Отивам да уча турски, за да стана учителка в Турция.

Svetlana
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
http://www.pueron.org/pueron/forum/ © 2000-05 Snitz Communications Go To Top Of Page
Powered By: Snitz Forums 2000 Version 3.4.05